carima

Alla inlägg den 8 april 2011

Av carima - 8 april 2011 12:49

Mannen inhandlade för ett tag sedan en ny mobil. Men sin förra har han inte släppt för gott.....än!   

Den används som vanligt som väckarklocka & med sitt fruktansvärda tjut blir vi brutalt väckta varje morgon. Fanskapet ska givetvis göra om samma procedur med några minuters mellanrum....  

  Mannen ligger där totalt oberörd av denna obehagliga morgonrutin. Själv ger jag upp ganska fort med att försöka få ett par minuters vila till & går upp, medan Hunden däremot muttrar något ohörbört, drar kudden över huvudet & fortsätter in i drömmarnas värld.   

Denna dag var precis som alla andra dagar med detta oväsen, men med en liten viktig detalj........Mannen glömde larma av helt.

Så när han åkt till jobb, då börjarde den tjuta hej vilt.

Jag tryckte på diverse knappar & fick tyst på eländet. Men den lilla marodören fortsätter ändå...

Till slut hittar jag var man stänger av mobilen för gott.

Jag kunde inte annat än triumfera skadeglatt, "Där fick du så du teg din lille jävel "  

Men vad händer? Den börjar bröla på för fullt igen! Då fick jag nog!   

  Tre hämdtankar for blixtsnabbt genom huvudet. Skulle jag slänga skiten över balkongen, spola ner den på dass eller begrava den? 

Det blev "begravning"  

Nu ligger den längst in i garderoben med en stor hög kläder över sig.

Hörde inte ett knäpp ifrån den innan jag gick till jobb & har inte hört ett pip från den vid hemkomsten heller.   




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards